فروش کیف زنانه ارزان و اشباع بازار
بسیاری از فعالان و تولید کنندگان کیف زنانه ارزان بر این عقیده اند
که بازار فروش کیف زنانه ارزان در ایران اشباع گشته و دیگر امکان پیشرفت در آن وجود ندارد.
آیا واقعا صحت دارد ؟ نکته ی جالب و قابل توجه این است که طی یک بررسی متوجه می شویم
اکثر افرادی که این عقیده را در ذهن دارند ،
کسب و کار خود را به صورت سنتی اداره می کنند.
در این مطلب ، قصد بررسی و ذکر برخی نکاتی من باب بازار فروش کیف زنانه ارزان و تولید کیف در ایران را داریم
تا ببینیم این تفکر تا چه میزانی صحت دارد .
بررسی آمار بازار فروش کیف زنانه ارزان و تولیدی کیف در ایران
ابتدا کمی آمار و ارقامی را که تا این لحظه می توان بر آن استناد کرد شرح می دهیم .
- وسعت بازار فروش کیف زنانه ارزان در ایران ۷ میلیارد دلار بوده که تنها ۲ میلیارد دلار آن
- سهم بازار تولیدات و فروش کیف زنانه ارزان قیمت است .
- ۵ میلیارد مربوط به کیف های غیر داخلی می باشد که اکثر آن از راه قاچاق وارد ایران می گردد
- ۹۹ درصد صنعت و بازار تولیدات کیف مربوط به بخش خصوصی بوده
- و بر خلاف بسیاری از صنایع ، تنها ۱ درصد این صنعت مربوط به ارگان های وابسته می باشد .
- در حوضه تولید کیف زنانه کمتر از ۱۵۰ واحد صنعتی در ایران مشغول به فعالیت می باشد
- و ۲۰ الی ۳۰ هزار واحد کارگاهی کوچک و صنفی وجود دارد.
بررسی این ارقام و نتیجه
این روی سخن با افرادیست که می گویند (دست زیاد شده) :
ما در زمینه ی فروش کیف زنانه ارزان ، ۷۰ درصد سهم بازار خود را تقدیم کشور های دیگر کردیم ،
با کمی تحلیل و حساب سر انگشتی می توانید دریابید که (دست) در تولید پوشاک ایران نه تنها کم است ،
بلکه حتی از کمبود رقابت ، گل بازار خود را در اختیار خارجی ها قرار داده ایم .
به غیر از این مسئله ،
برخلاف بسیاری از صنایع در ایران که توسط ارگان های وابسته اشباع گردیده ،
بخش خصوصی این صنعت هیچ رقیب اینچنینی ندارد .
طبق گفته ی تولید کنندگان ترکیه ،
رقابت و دست یابی به بازار فروش کیف زنانه ارزان ایران بسیار آسان می باشد .
البته کاملا در این موضوع حق دارند چون ما هیچ دستاورد قابل توجهی در زمینه ی برندسازی مد و … نداشته ایم
و تا اینگونه عملکرد سنتی بر واحد های تولیدی حاکم است ، همین آش و همین کاسه .
تفاوت بزرگ تولید ایرانی با ..
مسلما از آنجایی که تقاضا باشد عرضه هم وجود دارد ،
این گفتگو که چرا جلوی قاچاق را نمیگیرند ، دردی را درمان نخواهد کرد.
بر همه روشن است که کیف های خارجی بازار داغی در ایران دارد و در پی همین موضوع ،
قاچاق نیز رونق دارد . اما مطمئن باشید که باعث این بازار داغ ،
خود تولید کنندگان داخلی هستند . اما تفاوت در چیست؟
تفاوت ها زیاد است
و در مطلب بررسی رقابت به تعدادی اشاره شد
ولی یک دلیل عمده که اکثرا یا اطلاع ندارند یا به دست فراموشی سپرده اند ،
راهبرد یا (استراتژی) می باشد .
به نظر شما ، چند درصد تولیدی های کیف داخلی برای خود هدف تایین کرده و
در حیطه ی آن برنامه ی جامع و تخصصی نتظیم نموده اند؟
همانطور که در ابتدا ذکر شد کمتر از ۱۵۰ واحد صنعتی تولید و فروش کیف زنانه ارزان قیمت وجود دارد
راه چاره؟
این مطلب مخصوص جواب به این تفکر بود ولی اگر مایل به بررسی بیشتر هستید
در مطلب بررسی رقابت در تولید و عرضه و فروش کیف زنانه ارزان ، ابعاد دیگراین موضوع را مورد بررسی قرار داده ایم .
تولیدی کیف گوهری تولید و پخش کننده انواع کیف ارزان قیمت در سراسر کشور